Este fara indoiala cel mai atractiv (si cel mai probabil asta se va vedea si la totalul incasarilor) weekend al lunii. Pe langa o adaptare cu buget mare, mai vedem sequelul unei francize animate, dar si continuarea unui megahit horror. Un film de patru ori premiat la Cannes si jertfa cinema-ului romanesc pe altarul comediei romantice hollywoodiene completeaza oferta.
Alita: Battle Angel/Alita: Ingerul razboinic
Cu o productie plina de incidente si cu James Cameron pe vremuri hotarat sa regizeze, iata ca acum Alita se lanseaza in regia lui Robert Rodriguez.
The Lego Movie 2: The Second Part/Marea Aventura Lego 2
O dovada ca orice justificare este buna sa faci un film de succes pe baza unor jucarii (atata vreme cat scenariul este bun), franciza The Lego Movie a prins neasteptat de bine in SUA, dar mult mai putin in Romania.
Oh, Ramona!
Trecand peste calitatea umorului (primele cronici sugereaza ca acesta nu este de foarte bun gust) si trimiterile evidente la filme precum Placinta americana, miza unicei optiuni de Ziua Indragostitilor este ceva nemaivazut in peisajul nostru cinematografic. Ecranizare a cartii „Suge-o, Ramona”, filmul este vorbit in engleza desi este o productie romaneasca, regizoarea Cristina Iacob (seria #Selfie) schimbandu-si si numele in Jacob probabil pentru un acces mai facil pe piata internationala. Dincolo de calitatile sau defectele filmului, miza este mai mult decat atractiva: atragerea in cinematografe a publicului adolescent, o categorie de public extrem de reticenta sa intre la un film romanesc (chiar daca in acest caz este „vopsit” in engleza). Vom vedea luni daca pariul cu publicul a fost castigat.
Happy Death Day 2U/Zi de nastere mortala 2
Cu incasari de 25 de ori mai mari decat bugetul, slasher-ul Happy Death Day devenea in 2017 unul dintre cele mai rentabile filme ale deceniului. Intampinat si el cu cronici (relativ) pozitive, sequel-ul ne-o arata pe eroina Tree (Jessica Rothe) reintrand in bucla temporala din primul film, care o obliga, in ziua aniversarii, sa-si infrunte in mod repetat ucigasul, aflandu-si moartea in cele mai sangeroase moduri cu putinta. Identitatea asasinului si faptului ca apropiatii eroinei sunt si ei afectati de bucla temporala ridica miza continuarii, dar sunt toate sansele ca aceasta sa nu se bucure de un succes la fel de mare ca filmul original.
Girl/Balerina
Laureat cu mai multe premii la Cannes anul trecut, Girl spune povestea unei adolescente trans care vrea sa devina balerina. In asteptarea operatiei care o va transforma definitiv in femeie, eroina va trebui sa infrunte hartuirile colegelor de la scoala de balet. Filmul este inspirat de viata Norei Monsecour, o dansatoare trans din Belgia, si este debutul in lungmetraj al regizorului Lukas Dhont, belgianul obtinand la Cannes si Camera d’Or, trofeul pentru cel mai bun debut.
sursa: cinemagia.ro