KDVR CLOTHING – STREETWEAR ROMANESC CARE SE VINDE IN PESTE 10 TARI

Totul a inceput prin dorinta a doi tineri: Alexandru Balan (@aexev) si Alexandru Arghirescu (@zzzmeu), de a incepe un proiect de streetwear 100% romanesc. Proiect, al carui nume, in prezent este KDVR CLOTHING (Karma – Devotion – Value – Respect); si care, in mai putin de 3 ani este consumat de peste 10 tari din intreaga lume.

“Amuzant a fost faptul ca, atunci cand l-am cunoscut pe Alex B, eu studiam marketing la Londra, iar Alex era student la Politehnica. Si imi aduc aminte ca “temelia” brandului am realizat-o pe Facebook. Practic, logo-ul, ideea si directia au fost concepute pe social media”. Povesteste Alex A.

In timp ce povesteam cu cei doi tineri, am aflat ca proiectul a inceput prin dorinta acestora de a pune accent pe faptul ca si Romania poate sa produca streetwear si sa sublinieze faptul ca tot Romania este una dintre cele mai cautate tari pentru mana de lucru calificata.
Urmatoarea curiozitate a fost sa ii cunoastem si sa aflam contributia fiecaruia la KDVR Clothing.
ALEXANDRU BALAN: Eu sunt Alex sau Aexev, iar in mare parte, ma ocup de creatiile si atelierul KDVR. Practic, spatele brandului: design, stocuri, prototipuri, ilustratii, tipare, angajati. Ma asigur ca totul este sub control pe partea de productie si design.
ALEXANDRU ARGHIRESCU: Eu sunt tot Alex sau Zzzmeu si ma ocup de cam tot ce inseamna fata brandului si promovarea acestuia pe piata. Administrarea celor doua site-uri: (www.kdvr.ro si www.kdvrclothing.com) si retele de socializare. Am grija ca totul sa arate cum trebuie si sa ajunga la cine trebuie pe internet.

AB: Toate acestea se intersecteaza si ne implicam reciproc in atributiile fiecaruia. Amandoi facem analize de piata, alegem materialele si tot impreuna luam deciziile de business.
AA: Am ales sa ne impartim astfel, pentru ca asta faceam si inainte de acest proiect. Eu fiind pasionat de marketing, iar Alex de design.

KDVR Clothing a deschis primul website (www.kdvrclothing.com) in anul 2016 si au inceput comercializarea online in intreaga lume avand vanzari in: Tokyo, Elvetia, Londra, Germania si nu numai; ulterior, acestia au mai deschis si www.kdvr.ro la sfarsitul anului 2017, un website dedicat doar Romaniei.

AA: Practic, am inceput in 2016 cu o colectie pe care nu am mai lansat-o. A fost o perioada lunga, de teste. Am fost mai mult dedicati asupra imaginii si prea putin asupra business-ului.
AB: Da, dar dupa cateva luni am deschis si firma, si am regandit putin directia refacand astfel prima colectie care a iesit pe piata sub numele de “PRIMAL”. In paralel, impreuna cu Alex lucram de dimineata pana seara tarziu la atelierul KDVR, pentru ca, am realizat ca ceea ce vrem noi sa facem nu ar intelege fiecare atelier de productie. Astfel ca ne-am decis sa ne deschidem propriul atelier.

AA: Abia atunci am realizat si ne-am izbit de faptul ca ne trebuie angajati pe care trebuie sa-i platim. Cred ca acest aspect ne-a maturizat si mai mult pentru ca la inceput a fost necesar sa ne angajam, pentru ca banii pe care ii castigaseram sa-i dam croitorului nostru.
Si imi imaginez ca dupa 3 ani aveti un proces de lucru bine gandit si construit, corect?

AB: Lucram cu tehnologia. De mic mi-a placut sa-mi petrec mult timp pe calculator, iar in prezent, imi petrec cam la fel de mult timp. Practic, toate colectiile au fost realizate cu simulatoarele 3D cu care am si inceput inca de la prima colectie. La inceput lucram destul de haotic, ce-i drept. Drept dovada, prima colectie care ar fi trebuit sa fie de iarna, am lansat-o in Februarie, cand ar fi trebuit sa dam drumul la colectia SPRING/SUMMER.

Nu ne-am dorit asta, dar avand un singur croitor ne-a luat foarte mult timp realizarea prototipurilor.

AA: Practic, dorinta noastra a fost inca de la inceput sa aratam lumii, in special Romaniei, ca suntem la fel de dinamici ca orice brand extern. Cu toate ca aceasta “graba” necesita si implica foarte multi oameni. Acum suntem mult mai stabili si stim ce si cand avem de facut. Lansam doua colectii pe an si incercam sa respectam cat de mult putem acel calendar fashion.

AB: Mentionez si faptul ca am ajuns sa dezvoltam un sistem de “pe comanda” la un alt nivel. Stiam ca daca vrem sa fim atat de dinamici, nu ne permiteam luxul de a coase stocuri imense. Astfel ca mergem pe principiul “primul venit, primul servit”. Ce e drept, livrarea produselor se face in 5zile lucratoare sau chiar depasim. Depinde de fluxul vanzarilor.

Dupa ce am implementat acest sistem, iar brandul devenise in fiecare zi tot mai cunoscut, din inertie, totul se dezvoltasera foarte rapid sub ochii nostrii.
AA: In Romania, fiind atat de putine branduri, in special de Streetwear, foarte rapid am acaparat piata. Noi ne-am dorit din totdeauna sa apara acea dragoste de brand din partea consumatorului si asta s-a si intamplat. Usor, usor, am inceput sa colaboram cu diferiti influenceri, precum fratii Munteanu (Cristi si Vlad), cu care colaboram inca de la prima colectie.

In alta ordine de idei, care a fost cel mai vandut produs al vostru? Sau ce tipuri de produse ati realizat cel mai mult?
AA: Hmm… pai cu siguranta cam tot ce era portocaliu. Cumva culoarea aceasta ne-a ales pe noi. Cand am fost cu Alex sa alegem materialele, ne-a sarit in ochi un material portocaliu foarte calitativ. Astfel am si produs primul hanorac din el si am inceput sa vindem tot mai multe din acel material.

AB: Da, cred ca anul 2016 a fost cumva inceputul a ceea ce se intampla astazi. Foarte multi tineri, si din Romania voiau sa atraga atentia prin culori puternice si elemente mai deosebite. Practic, totul s-a intamplat la momentul potrivit. Evident, aproape in egala masura am vandut si alte hanorace, geci si pantaloni.

Si ca o ultima intrebare… Ce se intampla acum si care sunt planurile de viitor?
AB: Vrem sa iesim si mai puternic din Romania, dar numai dupa ce ne stabilizam cat se poate de bine aici. In prezent, eu sunt pe cale sa termin facultatea de Arte – Moda si Design si lucrez la colectia de licenta, pe care planuim s-o si facem colectie de brand pentru FALL/WINTER 2019/2020.

AA: Evident ca ne dorim sa punem la punct si tot ce inseama productie si sa insistam in continuare pe calitate, nu cantitate. Nu ne grabim, si facem tot posibilul ca fiecare colectie sa o depaseasca pe cea din urma.

Comenteaza articolul

comments

Despre Edi Bumbescu

facebook-profile-picture
Contact: office@yabbmusic.ro